• Superstars

    Ann Scott

    "Il y a un an, une nuit de janvier, je me suis pris une grande baffe dans la gueule par un videur du Rex. Je me suis retrouvée sur le trottoir, en robe et sans manteau avec du sang plein les mains. L'Entracte, cette boîte pour filles un peu plus loin sur le boulevard, était le dernier endroit au monde où j'aurais voulu me rabattre. Mais j'étais suffisamment défoncée pour en faire abstraction, suffisamment donc, pour dissuader n'importe quelle éventuelle connasse de s'approcher.
    Juste avant, je sortais des toilettes du Rex où je venais de m'envoyer de l'héro pour la première fois depuis longtemps, aussi je flottais déjà agréablement en longeant le couloir vers la salle. Je regardais par terre en marchant, un élastique ente les dents pour rassembler mes cheveux, quand je suis tombée nez à nez avec Alex..."

    Couverture : © Orion Dahlmann
    © Flammarion, 2000

  • "Quatre heures du matin et il court, sous la pluie.
    Il court sous la pluie battante avec la capuche
    de son sweat relevée, et il se demande
    si les gens qui nous ont blessé gardent
    une sorte de pouvoir sur nous pour toujours."
      Musicien, Chris vit la nuit dans un appartement trop grand et presque vide où il tente de composer son premier album.
    Inspiré par l'engagement de sa mère, climatologue, et de ses soeurs, l'une photographe de guerre, l'autre grand reporter, il cherche aussi à donner un sens à sa vie. Jusqu'au jour où il découvre un groupe d'anonymes qui lutte contre la propagande jihadiste sur les réseaux sociaux. Fasciné par leur courage, Chris se lance dans cette cybersurveillance d'un genre particulier. Peu à peu, il voit son quotidien submergé par cette bataille qui l'éloigne de sa musique et de lui-même.
    Mais comment arrêter sans se sentir lâche ? Et comment retrouver la grâce sans laisser gagner les ténèbres ?

  • Cortex

    Ann Scott

    Los Angeles, aujourd'hui.
    La cérémonie des Oscars va commencer.
    Plus de trois mille personnes dans la salle.
    Soudain, une explosion.
    Au cur du chaos, très vite, les rumeurs courent. Julia
    Roberts, Steven Spielberg, Al Pacino... Qui est mort, qui est blessé ?
    Dans cet Hollywood qui pleure ses icônes, Angie, une jeune réalisatrice française, Russ, un vieux producteur californien, et Burt, un humoriste new-yorkais, se croisent pendant quelques jours.
    Entre amours perdues, sidération et passion du cinéma, chacun se demande : de quoi sera fait le futur, sans tous ces visages familiers qui ont façonné nos rêves ?

  • à la folle jeunesse

    Ann Scott

    « C'est le dernier jour, mais je ne le sais pas encore. Exactement comme au moment où a été pris ce Polaroïd. Je dois avoir dix ans, mes yeux sont plissés de fureur parce qu'on me force à me tenir face au soleil ou parce que je n'existe qu'en photo ; le tee-shirt bleu ciel des Dents de la mer ne me rappelle rien, le banc de sable qu'on devine flou derrière non plus, et du jour où cette photo a été prise, je ne sais que ce qu'on m'en a dit : qu'après l'avoir éventée pour la faire sécher, au lieu de l'empocher comme n'importe quel parent, ma mère me l'a tendue comme si elle ne voyait vraiment pas quoi en faire. Maintenant je la regarde sans me reconnaître tant je n'ai aucun souvenir d'avoir été aussi déterminée, aussi certaine, à cet âge, de ce que j'étais et de ce que je refuserais de devenir, et je finis par penser que si je dois quelque chose à quelqu'un, c'est à cette gamine énervée qui ne fixait pas sa mère mais un point déjà bien au-delà. » Au fil d'une journée où se croisent ceux qu'on a trop aimés ou pas assez, un passé resurgit et se déconstruit peu à peu. À la folle jeunesse exprime, avec le plus de sincérité possible, les plus gros mensonges. Et inversement.

  • Quand le monde extérieur devient insupportable, peut-on s'enfermer chez soi ? Quand le monde réel se montre trop décevant, peut-on s'en inventer un autre ? Quand on est obsédé par une star de cinéma, peut-on décider qu'elle est faite pour nous ? Entre dégoût, compassion et fantasme, peut-on survivre à la réalité ? Et à quel prix ?
    dans le meilleur des mondes, Aldous Huxley parlait du futur. Le pire des mondes, lui, est bien présent.

    Couverture : © Dennis Galante/CORBIS
    © éditions Flammarion, 2004.

  • Vous vous êtes aimées, il y a cinq ans, aventure brève et explosive. Un jour, pourquoi, tu ne le sauras jamais, tu composes à nouveau le numéro d'Iris, la troublante, la dangereuse Iris. Iris qui a aujourd'hui 22 ans - toujours dix de moins que toi. Et l'espace d'un coup de fil, tu replonges. Vertige des messages, silences, dialogues impossibles, rencontres ratées et étreintes fulgurantes. Accro comme avant, mais à quoi : à une fille, au sexe, à une relation perverse ? Iris est toujours plus fuyante. Iris promet mais ne tient jamais, annule, débranche son téléphone, ne revient qu'à l'extrême bord de l'abîme, quand tu t'es juré que tout était fini. Au jeu du chat et de la souris, Iris est imbattable.
    La passion. La plus solitaire des maladies, la plus tenace, la plus violente.

  • Agroforestry is recognized as a sustainable land-use management in the tropics, as it provides environmental-friendly ecosystems; it also provides people with their every day need for food and cash. Since the recognition of agroforestry as a science, curricula have been developed for agroforestry programs for undergraduate and graduate trainings in Universities. Therefore, there is an urgent need to develop and make available educational material. This textbook strives to provide up-to-date information on tropical agroforestry to serve as educational material in the tropical context. The authoritative textbook of Nair (1993) on agroforestry was published 18 years ago, and before the advent of tree domestication, an important agroforestry practice today. In addition, many other research activities, such as carbon sequestration and integrated pest management, have been included in the agroforestry agenda. This textbook is intended for agroforestry students, teachers, and practitioners.

  • Using a problem-based approach, Tietz's Applied Laboratory Medicine, Second Edition presents interesting cases to illustrate the current use and interpretation of the most commonly available clinical laboratory tests. The cases present detailed descriptions of the symptoms, diagnosis, and treatment of disease. The book begins with an up-to-date general discussion of selection and use of laboratory diagnostic and prognostic tests. Cases are then grouped by category, including cardiovascular, pulmonary, renal, liver, gastrointestinal, endocrine, gynaecologic & obstetrical, haematological, CNS, lipid, congenital, toxicological, infectious, and autoimmune diseases. Tietz's Applied Laboratory Medicine, Second Edition: Presents over 100 cases organised by disease group Reflects latest treatment and risk factor guidelines, testing algorithms and recommendations Newly covers coagulopathies, infectious diseases, and autoimmune diseases Provides excellent coverage of relevant pathophysiology and biochemistry, and includes cases in molecular diagnostics Discusses legal implications This book is an invaluable resource for all clinical chemists, clinical lab technologists, pathologists, and allied health professionals. It is also of interest for general practitioners, residents, medical students, and educators.

  • Nursing can be complex and challenging to new students and trainee practitioners. Key Concepts in Nursing provides a much needed guide to the central topics and debates which shape nursing theory, policy and contemporary practice. From assessment to ethics, and leadership to risk management, the book offers a comprehensive yet concise guide to the professional field.

    Each entry features:
    " a snapshot definition of the concept;
    " a broader discussion addressing the main issues and links to practice;
    " key points relevant to the entry;
    " case studies to illustrate the application to practice;
    " examples of further reading.

    Highly readable, with clear indexing and cross referencing, this is an ideal book for trainees to turn to for learning more about key issues in nursing practice and education. It meets the validation requirements of all training programmes and will also be invaluable for nurses continuing their professional education, those returning to practice and for mentoring.

  • This book offers a diverse and groundbreaking account of the intersections between modernities and environments in the circumpolar global North, foregrounding the Arctic as a critical space of modernity, where the past, present, and future of the planet's environmental and political systems are projected and imagined. Investigating the Arctic region as a privileged site of modernity, this book articulates the globally significant, but often overlooked, junctures between environmentalism and sustainability, indigenous epistemologies and scientific rhetoric, and decolonization strategies and governmentality. With international expertise made easily accessible, readers can observe and understand the rise and conflicted status of Arctic modernities, from the nineteenth century polar explorer era to the present day of anthropogenic climate change.

  • This book follows a physically disabled researcher's journey from stigmatized embodiment on her way to creating accessible storytelling performances. These unique performances function not only as traditional, peer-reviewed forms of critical qualitative research, but also as `narrative teaching productions' that guide students and their audiences in the pursuit of social justice and equality. The book begins by developing the author's personal standpoint, and provides an evocative discussion of the multiple perceptions and identities experienced by those with disabled bodies. It negotiates how performance research can be created and conducted within the confines of course learning objectives, moves through complications encountered in research design and data collection, and explores a range of insightful responses from community members, social activists, and performance critics, as well as more traditional academic audiences. Critical autoethnographic personal narratives, performance scripts, and poetry are used to illuminate struggles over legitimate methodological practice and storytelling performance pedagogy. Each chapter confronts the fear of mortality that presses us to stigmatize those who remind us of our inescapably vulnerable embodiments and offers hope for an inclusive, adaptable culture. The book will be compelling reading for scholars in Performance Studies, Disability Studies, Cultural Studies, Narrative Methodology, Ethnography, Higher Education, Autoethnography, Creative Nonfiction and everyone interested embodiment and/or storytelling for social change.Please visit www.uncwstorytelling.org/chapter-summaries-1 to access supplementary material for the book.

empty